4 Afgangsstykker fra Den Danske Scenekunstskole, årgang 2019.

Marie Bjørn
Født 1991. Marie optages i sin skrivning af magisk realisme, særuniverser og en sproglighed der undersøger grænserne mellem poesi og hverdagssprog. Udover at skrive dramatik, skriver Marie også film på manuslinjen på Super16, samt er en del af dokumentarfællesskabet Other Story. Tværæstetiske og kollektive projekter interesserer hende meget, og scenekunst der eksperimenterer med sine egne konventioner, og tør udfolde dem.
Stykket
Stykket Gertrud er et magisk undergangsdrama, der portrætterer feminisme og klimakatastrofe gennem tre kvindelige generationer. Kvinderne er anklaget og fængslet for en række morbide mord, begået med tankens kræft. Verden uden for er i voldsomt forfald og samfundet er fascistisk. I fængslet har kvinderne bl.a. til job at destruere dyrekroppe, der ikke længere kan overleve, mens efterforskeren forsøger at finde ud af om kvinderne virkeligt kan slå ihjel med forestillingsevnen."

Sonja Ferdinand
Født i 1988 på Rigshospitalet, København. Navngivet Julie. Senere navngivet Sonja. Bedt om at skrive et portræt. Oursourcer det. Hvem er Sonja? For en mentor: Meget stærkere og klogere end hun ser ud til. Eller hun tænker sig selv at være. Nej. Selv klogere og stærkere end det. Dybt surrealistisk humor kun modsagt af en meget tør levering.
Stykket
Alice: Manden falder om. Alice afbrydes, taber det hun havde i hænderne og falder tilbage gennem et liv af invasion og afbrydelser. Hvordan er hun endt i køkkenet, en udmagret skygge, med ikke meget andet at sige end: "Jeg står i køkkenet. Optaget af at være der: I køkkenet." Alice er et cyklisk stykke, hvor livet, som det er blevet, tages til brutal revision i øjeblikket, hvor alt ændres.

Anna Skov Jensen
Anna Skov Jensen (f. 1986) dimitterede fra Den Danske Scenekunstskole 2019. Hendes værker centrerer sig ofte om de kræfter, der virker bagom ryggen på mennesker og driver deres utilsigtede og voldsomme handlinger. Hun er kronisk interesseret i seksualdriften, vreden og volden, men også strukturerne og systemernes magt har en stor plads i hendes dramatik.
Stykket
Angående El Hedi Ben Salem handler om skuespilleren, der spillede hovedrollen i Rainer Werner Fassbinders "Angst æder sjæle op". På scenen forsøger fire personer at rekonstruere og gendigte episoder og begivenheder, som brikker i et puslespil, i mysteriet om manden, der i starten af 1970’erne befandt sig i indercirklen af den vesttyske kunstnerelite den ene dag og alene på gaden, med blod på jakken, den næste.

Nanna Plechinger Tychsen
Har læst Teater og Performance Studier på Københavns Universitet med tilvalg i Auditiv Kultur og er nyuddannet dramatiker fra Den Danske Scenekunstskole på linjen for Dramatisk Skrivekunst. Debuterer som færdiguddannet på Mungo Park i januar 2020.
Stykket
Hvilken type mennesker får lov til at få taletid? Hvem tager vi alvorligt og hvem griner vi af? I Skal man have pladsbillet? sætter Allan sig i en togvogn og taler i telefon. Han har netop været i retten og vidne og er på vej hjem. Han har noget at sige om verden og noget at sige til sine nærmeste, men kæmper med at finde ord og at opretholde sin egen selvfortælling.
Publikum bliver hans medpassagerer og vidner i en fortælling om at dømme: dem vi ikke kender, dem vi kender alt for godt og dem, der dømmes i retssalen.