
AFGANG
af Marie Bjørn, Sonja Ferdinand, Anna Skov Jensen og Nanna P. Tüchsen
Indeholder stykkerne:
GERTRUD af Marie Bjørn
Et magisk undergangsdrama der portrætterer feminisme og klimakatastrofe gennem tre kvindelige generationer. Kvinderne er anklaget og fængslet for en række morbide mord begået med tankens kræft. Verden udenfor er i voldsomt forfald, og samfundet er fascistisk. I fængslet har kvinderne til job at destruere dyrekroppe, der ikke længere kan overleve, mens efterforskeren forsøger at finde ud af, om kvinderne virkelig kan slå ihjel med forestillingsevnen.
ALICE af Sonja Ferdinand
Manden falder om. Alice taber det, hun har i hænderne og kastes tilbage gennem et liv af invasion og afbrydelser. Hvordan er hun endt i køkkenet, som en udmagret skygge, med ikke meget andet at sige end: “Jeg står i køkkenet. Optaget af at være der: I køkkenet.”
Alice er et cyklisk stykke, hvor livet, som det er blevet, tages til brutal revision i øjeblikket, hvor alt ændres.
ANGÅENDE EL HEDI BEN SALEM af Anna Skov Jensen
Et stykke om skuespilleren, der spillede hovedrollen i Rainer Werner Fassbinders Angst æder sjæle op. På scenen forsøger fire personer at rekonstruere og gendigte episoder og begivenheder, som brikker i et puslespil, i mysteriet om manden, der i starten af 1970’erne befandt sig i indercirklen af den vesttyske kunstnerelite den ene dag og alene på gaden, med blod på jakken, den næste.
SKAL MAN HAVE PLADSBILLET? af Nanna P. Tüchsen
Hvilken type mennesker får lov til at få taletid? Hvem tager vi alvorligt, og hvem griner vi af? I Skal man have pladsbillet? sætter Allan sig i en togvogn og taler i telefon. Han har netop været i retten at vidne og er på vej hjem. Han har noget at sige om verden, og noget at sige til sine nærmeste, men han kæmper med at opretholde sin egen (selv)fortælling – og med at finde de rette ord. Publikum bliver hans medpassagerer og vidner i en fortælling om at dømme: dem, vi ikke kender, dem, vi kender alt for godt, og dem, der dømmes i retssalen.